Programma 6. Bereikbaarheid II - Openbaar Vervoer

Wat heeft het gekost

Inleiding

Overzicht van baten en lasten naar kostensoort

Kostensoorten

Rekening 2022

Begroting 2023

Begroting 2023

Rekening 2023

Verschil

Primitief

Bijgesteld

Bedrag

a. Personeelslasten

5.180

5.347

6.108

6.103

5

b. Materiële lasten

33.207

34.151

44.962

43.351

1.611

c. Subsidies

136.750

133.198

139.676

128.598

11.078

d. Kapitaallasten

17.889

20.201

19.979

19.979

Totaal Lasten

193.026

192.897

210.725

198.031

12.694

Baten

70.571

37.450

33.287

23.312

-9.975

Totaal Baten

70.571

37.450

33.287

23.312

-9.975

Totaal voor bestemming

-122.455

-155.447

-177.438

-174.719

2.719

Mutaties in de reserves

Toevoegingen

26.907

27.834

27.792

28.128

-336

Onttrekkingen

49.291

22.323

39.015

36.707

-2.308

Totaal mutaties in de reserves

22.383

-5.511

11.223

8.579

-2.644

Saldo na bestemming

-100.072

-160.958

-166.215

-166.140

75

Toelichting belangrijkste verschillen

Het positieve saldo na bestemming van € 0,1 miljoen wordt voornamelijk veroorzaakt door:

- De eindafrekening 2022 van de ov-vervoerders voor de bereikbaarheidsvergoeding openbaar
vervoer (BVOV) is fors lager (€ 11,1 miljoen). Hierdoor is ook de bijdrage vanuit het Rijk voor hetzelfde bedrag lager.  

- De Rijksbijdrage Spoorse zaken is met terugwerkende kracht naar 2015 herberekend met indexatie. Hiervoor is een nabetaling ontvangen van € 1,2 miljoen.

Voor een uitgebreide analyse van de afwijkingen van de verschillende beleidsprogramma’s verwijzen wij u naar hoofdstuk 4.6.6 van de jaarrekening. Een toelichting op de reserves is opgenomen in Bijlage 2 van de jaarrekening.

Deze pagina is gebouwd op 05/30/2024 06:56:46 met de export van 05/30/2024 06:42:02