Programma 7. Cultuur en erfgoed

7.1.3

Er nemen meer mensen deel aan kunst en cultuur doordat  festivals floreren

We willen een bijdrage leveren aan de kwaliteit van de sociale leefomgeving door ondersteuning van culturele festivals met een artistieke missie en visie. Festivals maken onze provincie aantrekkelijk, vanuit cultureel, toeristisch en economisch perspectief. Met het in maart 2020 vastgestelde festivalbeleid, zijn 4-jarige subsidies toegekend, met extra middelen om meer regionale festivals te ondersteunen. Als onderdeel van het corona steun- en herstelpakket zijn de festivals ondersteund om hun personeel op te leiden of hun organisatie te ontwikkelen. Alle 27 festivals hebben in 2023 een volwaardige editie kunnen realiseren.

Een volwaardige editie van alle 27 festivals die door ons worden ondersteund.