Naam reserve | Reserve Beheer en onderhoud Openbaar vervoer | |||
---|---|---|---|---|
Doel reserve | Het veilig, efficiënt en duurzaam beheren en onderhouden van de openbaar vervoer assets | |||
Instellingsbesluit | Begroting 2020 d.d. 30-10-2019 | |||
Functie | Egaliseren | |||
Voeding | Vanuit de algemene middelen zijn er middelen beschikbaar gesteld voor het vast en variabel onderhoud. Het vaste onderhoud loopt via de exploitatie, maar het budget voor het variabele onderhoud wordt verrekend met deze reserve Beheer en onderhoud Openbaar vervoer. | |||
Eindjaar | 2061 | |||
Bandbreedte (min. en max.) | 100.000.000 | |||
Bestedingsplan | Bestedingen moeten zijn opgenomen in het MOP openbaar vervoer. Het MOP openbaar vervoer is onderdeel van de begroting. Eventuele bijstellingen gedurende het jaar vinden plaats via de reguliere P&C producten. Conform de berekening die gemaakt is bij Nota kapitaalgoederen Mobiliteit 2021 is er geen vrije ruimte in deze reserve | |||
Voorwaarde besteding | Bestedingen moeten zijn opgenomen in het MOP openbaar vervoer. Het MOP openbaar vervoer is onderdeel van de begroting. Eventuele bijstellingen gedurende het jaar vinden plaats via de reguliere P&C producten. Investeringen gaan via het MIP. Bij uitbreiding van het areaal komen de beheer en onderhoudslasten daarna terug in de NK en het MOP. | |||
Financiële informatie | Primaire | Bijgestelde | Rekening 2023 | Verschil |
Stand per 1 januari | 3.819 | |||
Storting | 358 | 358 | 694 | -336 |
Onttrekking | ||||
Stand per 31 december | 4.513 | |||
Toelichting mutaties | De reservering voor een aantal uitgaven bleek niet nodig omdat andere oplossingen zijn ingezet. Bovendien heeft zich vertraging in een aantal projecten voorgedaan waardoor bestedingen doorschuiven naar 2023. Hierdoor heeft de begrote onttrekking niet plaatsgevonden en is het restant budget gestort in deze egalisatiereserve. |