4.3.4.2 Overlopende passiva
12. Overlopende passiva | Saldo | Saldo | |
---|---|---|---|
a. Nog te betalen verplichtingen | |||
Subsidieverplichtingen | 219.221 | 223.692 | |
Overige verplichtingen | 8.682 | 10.636 | |
Nog te betalen kosten Subsidies | 1.968 | 267 | |
Nog te betalen randwegen | 500 | 1.634 | |
Nog te betalen OV /Syntus/Consessies | 5.326 | 241 | |
Nog te betalen loonheffing en premie ABP en Belasting, etc. | 5.509 | 6.199 | |
Nog te betalen Inhuur/Detachering | 597 | 119 | |
Nog te betalen accountantskosten | 160 | 200 | |
Nog te betalen Baggerprojecten | 1.188 | - | |
Overige nog te betalen bedragen | 2.621 | 3.796 | |
Subtotaal a. | 245.771 | 246.784 | |
b. Vooruitontvangen voorschotbedragen op specifieke doeluitkeringen | |||
Zie specificatie onderaan deze tabel cf. artikel 52a, lid 1 (BBV) | 56.268 | 62.061 | |
Subtotaal b. | 56.268 | 62.061 | |
c. Overige vooruitontvangen bedragen | |||
Subsidies | 961 | 576 | |
Project Driebergen-Zeist | 2.236 | 2.047 | |
Overige vooruitontvangen bedragen | 327 | 986 | |
Subtotaal c. | 3.524 | 3.610 | |
d. Rekening-courant verhoudingen met niet-financiële instellingen | |||
NHW nationaal | 869 | 845 | |
Groene Hart | 427 | 93 | |
P4 | 99 | 125 | |
Hart van de Heuvelrug samenwerking | 27 | 43 | |
Limes samenwerking | 45 | 196 | |
Route Bureau | 359 | ||
Pact Ruigenhoek NHW | 241 | 364 | |
Subtotaal d. | 1.709 | 2.025 | |
Totaal (a + b + c + d) | 307.272 | 314.479 |
Specificatie van onderdeel b) Vooruitontvangen voorschotbedragen op specifieke doeluitkeringen | Saldo | Ontvangen bedragen | Bestedingen of terug-betalingen | Reclas-sificatie | Saldo |
---|---|---|---|---|---|
SPUK KTA MIRT (E33) | 1.648 | 821 | 827 | ||
SPUK Stim vv Maatr (E20) | 3.789 | - | - | 3.789 | |
SPUK Decentraal spoor | - | 6.878 | 6.878 | - | |
SPUK Landelijk gebied (L24) | - | 1.200 | 1.200 | - | |
SPUK MAAS-pilots (E17) *) | 0 | 34 | 34 | 0 | |
SPUK N-wegen (E12) | 625 | 162 | 463 | ||
SPUK Bodemdaling Veenweide (L10) | 17.028 | 829 | 16.198 | ||
SPUK Ontzorgingsprogr. Maatsch. Vastg (C13) | 1.344 | 592 | 752 | ||
SPUK Flex. inzet woningbouw (C210) en (C103) | 927 | 807 | 371 | 1.362 | |
SPUK Pfas sanering VBS *) | - | 550 | 550 | - | |
SPUK MIT-regeling (F12) | 11 | 328 | 339 | ||
SPUK Programma Natuur (L16B) | 2.361 | 6.881 | 4.627 | 4.615 | |
SPUK Prov aankoop Veehouderij (L8) | 5.908 | 5.908 | |||
SPUK Tijdelijke Regeling Bodem (E58) | 3.169 | 581 | 2.588 | ||
SPUK Fietsbrug A12 (E68) | 5.250 | 5.250 | |||
SPUK Tijdelijke Verkeersinfra (E56) | 7.347 | 54 | 3.000 | 4.401 | |
SPUK Klimaat en Energiebeleid (F28) *) | 0 | 1.325 | 1.363 | 38 | 0 |
SPUK NOVI-gebieden (C59) | 338 | 191 | 147 | ||
Verzameluitkering BZK (C99) | - | 50 | 50 | - | |
SPUK MIT 2021 (F14) | - | 587 | 360- | 227 | |
SPUK Opstellen-uitvoeren Woondeals | 410 | 746 | 22 | 1.134 | |
SPUK Bodem 2022 spoedlocaties (E83) | 3.746 | 321 | 3.425 | ||
SPUK Schone Lucht Akkoord 2022 (E53) | 61 | 87 | 26 | 0 | |
SPUK ontzorging maatsch vastgoed 2e tranche (C86) | 1.233 | 94 | 1.139 | ||
Regeling stimulering verkeersveiligheidsmaatregelen | 258 | 258 | |||
SPUK intelligente verkeersregelinstallaties (E85) | 500 | 500 | |||
SPUK MIT 2022 (F25) *) | 316 | 1.326 | 1.717 | 75 | 0- |
SPUK Geluidssanering (E3) | - | 78 | 63 | 15 | |
SPUK Bodem 2023 (E97) | - | 2.540 | 2.540 | ||
SPUK SMP | - | 3.459 | 3.459 | ||
SPUK Capaciteit Natuuromg. | - | 150 | 30 | 120 | |
SPUK Concessie OV 2022 **) | 2.604 | 2.604 | |||
Totaal specificatie | 56.269 | 26.410 | 23.584 | 2.967 | 62.061 |
*) Er zijn een vijftal specifieke uitkeringen van de overlopende passiva SPuK naar de overlopende activa geplaatst. |
Toelichting op de vooruitontvangen voorschotbedragen op specifieke doeluitkeringen
Van het Rijk hebben we diverse voorschotbedragen ontvangen van specifieke uitkeringen. We mogen deze middelen alleen inzetten voor de doeleinden die aan deze uitkering zijn verbonden. Als we deze middelen niet inzetten, dienen ze te worden terugbetaald aan het Rijk. Om die reden zijn deze ontvangen voorschotbedragen verantwoord als een schuld (overlopende passiva). De ontvangen middelen worden verwacht vanaf 2024 ingezet te worden voor de genoemde doeleinden.