Programma 1. Ruimtelijke ontwikkeling

1.1.6

Nieuwe ontwikkelingen voegen meer ruimtelijke kwaliteit toe.

In 2023 heeft Provinciale Staten besloten De Utrechtse Adviesraad voor de Fysieke Leefomgeving in te stellen. Deze wordt in 2024 ingericht. Dat is besloten naar aanleiding van het advies van de werkgroep Onafhankelijke Advisering. En de afspraken over onafhankelijke advisering in het coalitieakkoord. In december 2023 namen we afscheid van de Provinciaal Adviseur Ruimtelijke Kwaliteit (PARK) en de Provinciale Commissie Leefomgeving (PCL).

De PCL brengt haar werkprogramma ten uitvoer en geeft ad hoc adviezen, inspelend op de actualiteit.

De PARK brengt zijn werkprogramma ten uitvoer.

Ruimtelijke kwaliteit is integraal onderdeel van onze interne beleidsprocessen.

Er is richting gekozen hoe en via welke adviesstructuur onafhankelijke advisering voor de leefomgeving in de komende Statenperiode vorm wordt gegeven.