Overzicht overhead

Beleidsdoelen

Prestatie-indicator

Eenheid

Realisatie 2022

Begroting 2023

Realisatie
2023

Verschil
2023

1 Verhalen / artikelen

%

50%

50%

80%

30

Omschrijving:

Het percentage van aantal artikelen (stories) op eigen kanalen dat wordt overgenomen in landelijke, regionale en lokale media

Toelichting verschil

Onze verhalen worden vaker overgenomen. Dat komt doordat we steeds beter aansluiten bij de belevingswereld van de doelgroep. Zowel qua vorm als qua onderwerp.

Bron:

Mediamonitoring

2 Persberichten

%

95%

90%

97%

7

Omschrijving:

Het percentage van het aantal verstuurde persberichten dat leidt tot een bericht in de media (alle)

Toelichting verschil

Onze persberichten leiden al snel tot een publicatie. Hetzij in een landelijke krant, hetzij regionaal of lokaal of in een vakblad of / website.

Bron:

Mediamonitoring

3 Interessebereik social media

%

3,11%

4%

3,24%

0,76

Omschrijving:

Het percentage reacties (emoticons, antwoorden, deelacties en doorkliks) op social mediaberichten van Provincie Utrecht  ten opzichte van het aantal keren dat zij aan social mediagebruikers zijn getoond

Toelichting verschil

Er zijn veel verschillende factoren die het engagement (aantal likes, reacties, shares en URL-kliks) bepalen. Het aantal berichten dat Provincie Utrecht plaatst, het aantal volgers en de populariteit van een platform verschilt per jaar. Ook technische onvolkomenheden in de metingen van de platforms zelf maken cijfers onnauwkeurig. Het engagement is daarom geen lineaire lijn.

Bron:

Social Mediamonitoring

Deze pagina is gebouwd op 05/30/2024 06:56:46 met de export van 05/30/2024 06:42:02