Overzicht overhead

10.3.4

Vergroten van de zichtbaarheid van het werk van de provincie (corporate communicatie), zodat inwoners weten aan welke opgaven de provincie werkt en wat ze wil bereiken.

In 2023 is gewerkt aan de ontwikkeling van een zogenaamd corporate format. Dat zijn vaste rubrieken die de herkenbaarheid van de communicatie moeten vergroten en daarmee de zichtbaarheid. In 2024 zal de uitvoering ervan gefaseerd starten. Ook is er een communicatiekalender voor de gehele organisatie ingesteld waardoor het gemakkelijker is om te sturen en te plannen. De kalender biedt een overzicht van alle communicatieactiviteiten en inzicht in de spreiding. De inhoud van de kalender gebruiken we ook bij het verantwoorden van de communicatie. Het corporate format en de communicatiekalender zijn instrumenten die ervoor zorgen dat publicaties van provincie Utrecht beter herkenbaar en vindbaar zijn.