Programma 5. Bereikbaarheid I - Algemeen

5.7.1

De basis is beter op orde

Het regionale programma voor verbetering van mobiliteitsdata (de data top 15) is succesvol afgerond. Hierin wordt actief samengewerkt met regionale en landelijke partners. Ook hebben we grote stappen gezet in het beter beveiligen van onze netwerken. Onder andere door afspraken met leveranciers goed uit te vragen en contracten vast te leggen.

De databibliotheek is in gebruik voor zowel provinciale data als regionale data.

Alle aanbevelingen uit de 0-meting zijn volledig geïmplementeerd, zodat de regio Midden Nederland over een cybersecure Dynamisch Verkeersmanagement(DVM)-netwerk beschikt.

Binnen bestaande en nieuwe projecten en contracten zijn de aanbevelingen geïmplementeerd. Ook zijn nieuwe firewalls geïmplementeerd in het DVM-netwerk. Structurele borging in onder andere werkprocessen moet in 2024 belegd worden.

De regionale data top 15 is voor 90% op orde.