Prestatie-indicator | Eenheid | Realisatie 2022 | Begroting 2023 | Realisatie | Verschil | |
1 Onderhoudstoestand van wegen | % | 97 | 95 | 96 | ||
Omschrijving: | Het percentage provinciale wegen dat minimaal voldoet aan kwaliteitsniveau B. | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Toelichting verschil | ||||||
Bron: | Nationale Databank Wegverkeersgegevens (NDW) + onderliggende databronnen | |||||
2 Onderhoudstoestand bruggen, tunnels en viaducten | % | 100 | 100 | 100 | ||
Omschrijving: | Het percentage provinciale kunstwerken dat voldoet aan minimaal conditieniveau 3. | |||||
Toelichting verschil | ||||||
Bron: | NDW + onderliggende databronnen | |||||
3 Beschikbaarheid wegen door wegwerkzaamheden. | % | 99,7 | 99 | 99,3 | ||
Omschrijving: | Het percentage van de tijd en kilometers dat de provinciale wegen beschikbaar zijn voor verkeer, | |||||
Toelichting verschil | ||||||
Bron: | NDW + onderliggende databronnen | |||||
4 Oponthoud dag | Getal | n.n.b. | < | n.n.b. | ||
Omschrijving: | De vertraging vermenigvuldigd met het aantal voertuigen op provinciale wegen. [1,25 miljoen voertuigverliesuren in 2019]. | |||||
Toelichting verschil | ||||||
Deze indicator wordt berekend met het verkeersmodel STRAVEM. Er waren issues met totstandkoming van het model en oplevering hiervan. Het wordt het al gebruikt voor diverse toepassingen; berekening van indicatoren is nog niet goed mogelijk. Nav het Bereikbaarheidsprogramma 2024-2029 zullen we nieuwe effect en prestatie indicatoren voorstellen. | ||||||
Bron: | NDW + onderliggende databronnen (intern/extern) | |||||
5 Oponthoud spits | n.n.b. | ≤2 | 1,11 | |||
Omschrijving: | De factor van de reistijd tijdens de spits in vergelijking met buiten de spits op provinciale wegen. | |||||
Toelichting verschil | ||||||
Bron: | NDW+onderliggende databronnen | |||||
6 Voorspelbaarheid reistijden | % | n.n.b. | ≥ 95 | 51,9 | ||
Omschrijving: | De hoeveelheid ritten op provinciale wegen waarbij de maximale extra reistijd niet hoger is dan 20% van de normale reistijd | |||||
Toelichting verschil | ||||||
Deze indicator wordt berekend met het verkeersmodel STRAVEM. Er waren issues met totstandkoming van het model en oplevering hiervan. Het wordt het al gebruikt voor diverse toepassingen; berekening van indicatoren is nog niet goed mogelijk. Nav het Bereikbaarheidsprogramma 2024-2029 zullen we nieuwe effect en prestatie indicatoren voorstellen. | ||||||
Bron: | NDW + onderliggende databronnen | |||||
7 Bereikbaarheid auto werklocaties | Km/u | n.n.b. | ≥50 | n.n.b. | ||
Omschrijving: | De bereikbaarheid voor de auto met economische kerngebieden als bestemming. | |||||
Toelichting verschil | ||||||
Deze indicator wordt berekend met het verkeersmodel STRAVEM. Er waren issues met totstandkoming van het model en oplevering hiervan. Het wordt het al gebruikt voor diverse toepassingen; berekening van indicatoren is nog niet goed mogelijk. Nav het Bereikbaarheidsprogramma 2024-2029 zullen we nieuwe effect en prestatie indicatoren voorstellen. | ||||||
Bron: | NDW + onderliggende databronnen |