Programma 5. Bereikbaarheid I - Algemeen

5.7

De vraag naar en het aanbod van mobiliteit is goed op elkaar afgestemd

Toelichting op beleidsdoel

Het regionale programma voor verbetering van mobiliteitsdata (de data top 15) is succesvol afgerond. Hierin werkten we actief samen met regionale en landelijke partners. 7 verkeerslichten zijn omgebouwd tot slimme verkeerslichten (iVRI’s). En de aanbesteding voor een betrouwbare internetverbinding met glasvezel is gegund. De regionale samenwerking voor een betrouwbare doorstroming met de inzet van verkeersmanagement en incident management is voortgezet. En er zijn multimodale kaders opgesteld voor het regelen van verkeerslichten. Bovendien is ook de regionale samenwerking voor gedragsbeïnvloeding (via Goedopweg) in 2023 vervolgd, waarmee het duurzaam en slimmer reizen is toegenomen. Ook hebben we geparticipeerd in een Europees onderzoeksnetwerk voor deelmobiliteit.