Programma 5. Bereikbaarheid I - Algemeen

5.7.3

De sturing vindt multimodaler plaats

Door de regionale samenwerking met multimodaal verkeersmanagement (MUVM) in 2023 hebben we de bestaande infrastructuur tijdens de spits, bij wegwerkzaamheden en bij incidenten beter kunnen benutten. Er zijn met onze regionale partners kaders opgesteld om het verkeer multimodaal te kunnen regelen met verkeerslichten. Voor alle techniek die nodig is om het verkeer te beïnvloeden zijn verbeteringen in techniek, verbindingen, netwerkarchitectuur en beheer aangebracht.

Het multimodaal netwerkkader Midden-Nederland is gerealiseerd.

De proef waarin weginspecteurs van RWS en Provincie Utrecht op elkaars wegen incidenten afhandelen is gestart.

Door capaciteitsgebrek bij Rijkswaterstaat is besloten om deze proef niet te starten.

Er is overzicht in de raakvlakken en contractmanagement van de netwerkarchitectuur van systemen, techniek en verbindingen.

Er is een multimodaal dashboard ontwikkeld.

Alle informatie ervoor is beschikbaar, maar het is efficiënter om het dashboard op te stellen na vaststelling van het nieuwe Bereikbaarheidsprogramma. Dan kunnen we doelen en indicatoren daarop afstemmen.