5.1.2 | Er worden studies uitgevoerd naar trajecten en bereikbaarheidsknelpunten. |
---|
Toelichting op meerjarendoel | |||
Activiteit | Planning | ||
Resultaten 2023 | |||
Toelichting | |||
Een deel van de studies voerden we volgens planning uit. Een deel schuift door naar 2024. Deze verschuivingen komen door capaciteitstekort, maar ook doordat sommige projecten afhankelijk zijn van externe ontwikkelingen. | |||
Beoogde resultaten | Status | ||
Naam: | N201 gehele tracé: als eind 2022 Provinciale Staten een (principe)besluit neemt, kan in 2023 voor het M.E.R.-plichtige deel een M.E.R. uitgevoerd worden en de andere maatregelen naar de voorbereidingsfase gaan. | ||
---|---|---|---|
Toelichting: | Op basis van het besluit van PS is nog een verdere uitwerking gestart. De maatregelen worden in deelprojecten verder voorbereid en uitgevoerd. De deelprojecten gaan verspreid over 2024 naar de voorbereidingsfase. | ||
Naam: | Poort van Baarn: investeringsbeslissing in de eerste helft van 2023. | ||
Toelichting: | Investeringsbeslissing wordt genomen in het eerste kwartaal van 2024 | ||
Naam: | N230 en aansluiting N230-A2: voortzetten studie met een (gefaseerd) besluit voor dit traject met de snelheidsverlaging en (vervolgens) de aansluiting met de A2. | ||
Toelichting: | |||
Naam: | Enkele specifieke studies: N237 ongelijkvloerse kruisingen fiets en knelpunten verkeersveiligheid, studie naar specifieke verkeersveiligheidsknelpunten, Stationsweg-Oost Woudenberg en N225 Renswoude. | ||
Toelichting: | We rondden de studies af of ze lopen nog. Belangrijkste redenen waarom niet alle studies volgens planning verliepen, zit in capaciteit om projectteams op orde te hebben en uitdagingen in het modelinstrumentarium/Stravem | ||
Naam: | Uitvoeren van 13 trajectstudies: voor het grootonderhoud in 2024 of 2025 worden verbeteringen in beeld gebracht die hierin meegenomen kunnen worden. | ||
Toelichting: | We rondden de studies af of voeren deze nog uit. Een paar studies rondden we niet op tijd af voor het groot onderhoud van 2024. En daarvan doen we, voor zover dat kan, het groot onderhoud in 2025. Belangrijkste redenen waarom niet alle studies volgens planning verliepen, zit in capaciteit om projectteams op orde te hebben en uitdagingen in het modelinstrumentarium/Stravem. |