Programma 5. Bereikbaarheid I - Algemeen

5.5

Het kwaliteitsnet goederenvervoer is op orde en sluit goed aan op de behoeften van gebruikers

Toelichting op beleidsdoel

In 2023 is verder gewerkt aan een netwerk dat beter aansluit bij de transitie naar verduurzaming van het goederenvervoer. Er is verkend welke hubs in de provincie Utrecht kunnen bijdragen aan een efficiënter logistiek systeem. Met regionale samenwerkingspartners zijn we een uitvoeringsorganisatie ‘Schoon goederenvervoer over water’ opgestart. Om bedrijven te stimuleren en te faciliteren in duurzame bevoorrading. Er is met onze hulp en stimulans een nieuw waterstoftankstation geopend. En er zijn er nog 2 in voorbereiding. We zijn met ondernemers en branchepartijen in gesprek geweest via het opgerichte Logistiek Platform Utrecht.