Programma 5. Bereikbaarheid I - Algemeen

5.4.4

De verkeershandhaving is frequenter en sterker

De politie handhaafde in afstemming met ons en het Openbaar Ministerie (OM) op 9 provinciale wegen op snelheid. Daarnaast zijn er 15 flitspalen voor controle op rood licht en/of snelheid operationeel langs provinciale wegen. Op de N230 en de N414 is snelheidshandhaving via trajectcontrole. De provincie ondersteunde de politie bij acht handhavingsacties gericht op rijden onder invloed door de inzet van het BOB-team en bij 2 handhavingsacties gericht op fietsverlichting.

We ondersteunen de politie minimaal 12 keer bij de handhaving op snelheid, alcohol, fietsverlichting en afleiding.

We overleggen periodiek in regionaal verband met politie en OM om de verkeershandhaving verder te versterken.